כמו שכתבתי כאן בתחילה, אני מקרה קיצוני מאוד, עצוב מאוד, אבל שניתן להסיק ממנו מסקנות, אולי חלקן חדות,
גם לגבי הרוב שבנורמה. כזה שלא הולך כמוני בדרכים נואשות באקדמיה, כדי להשיג קבלה תעסוקתית וגם חברתית במקרה שלי.
בכלל חשוב לי לשמש כחישן ששלח עצמו באל כורחו להאיר נקודה כלשהי ולא לשמש כדוגמא - מאחר ולי יש את הקשיים שלי, ואת הכשלים שלי ואלה אינם הכשלים של רוב האוכלוסיה.
או כמו שאמרה אמי על כך שטענתי שהאקדמיה היתה בזבוז - לא לכולם! רוצה לומר, תקפיד לסייג את דברך על האקדמיה
מאחר ורוב האנשים ללא קשיי הבנה וגם תובנה כמוני.
אני אומר את זה כי חשוב לי לא לתרום לרפיון ידי אף אדם מללמוד לימודים אקדמיים אלא רק להאיר בעזרת הקורות אותי
במערכת הזאת, מסלול מסוכן ואפשרי לאחרים, אם כי לתקוותי מסלול הרה אסון במידה פחותה בהרבה.
עכשיו שמאחורי התובנה והניסיון להתאים את הפרופורציות של משאכתוב כאן לסיפור אישי שאולי ניתן ללמוד ממנו ואולי לא וגם אם כן בטח לא כולם, אכתוב את אשר על ליבי.
בשנים האחרונות אנחנו שומעים רבות על אקדמיזציה מואצת של "המגזר החרדי".
אני חייב להגיד שמנוקדת מבטי, אדם בן 44 שהאמין למוסדות החינוך והאקדמיה החילוניים והניח את ראשו ופיתוח אישיותו תחת הנהגתם, התעוררתי בשנים האחרונות כאילו שהתעוררתי מכת ולה זרם מאמינים בלתי נגמר, הזורם להסחת דעת וריק.
בכעס, אני נזכר בלימודי התורה והתושב"ע שנלמדו בבית הספר החילוני שבו הייתי, מה רב המרחק ביניהם לבין הבנית מושגי המצוות שעומדים עליהם בבתי הספר שבהם התורה היא המרכז.
מה המערכת האדמית תורמת ומה לימודי קודש תורמים, ההשוואה מכעיסה וכמידת ההתנסות בראשונה גם מכאיבה.
כמה תרומה לפיתוח האישיות, מצוות ושכר מקבלים בלימודי ארון הספרים היהודי וכמה בארונות ספרי
האוניברסיטאות בנושאי מדעי החברה?
אני חייב לומר שמנקודת מבטי האישית, לימודי פסיכולוגיה בתואר ראשון, נתנו לי מעט מאוד ידע אישי או בין אישי.
החיים קידמו אותי אבל בדרכם הארוכה לעבר מספר נכסי ידע. אז איפה פה האצת התובנה במהלך החיים עי למידה?
וטיפולים פסיכולוגיים מבוססי תורות אקדמיות כסדרות מפגשים הנמשכות לנצח לא הותירו דבר.
המלצתי מספינת החיים שלי הקטנה - דירשו לקבל מוצר שיתן *לכם* תועלת וקידום אישיים.
אתם לא אנחנו הפראירים שנוהרים כמו עדר למלא אולמות שבהם ניתן ידע בצורה שלימודו משרת מערכות שכל תפקידן
הוא בקיטלוג הידע קודם כל, אולי אף מעבר למחקר שהוא הרחבתו של אותו ידע.
ובכלל תארים במדעי החברה איזה ידע אנושי הם מרחיבים? אולי הם בכלל יוצרים שימור והקפאה עי המשגת מושגים
טבעיים אצל אוכלוסיות שלמות. ואולי נוצרת מערכת אחת של שפה אקדמית שמגדירה את עצמה כעילית של העומק בחשיבה וכמובן כאוביקטיבית שאין בילתה. הקמפוסים האמיתיים וחדשות ההתפתחות האנושית האמיתית נמצאים במוח
האנושי באשר הוא.
אם הם רוצים לחקור את "מדעי החברה" או "מדעי הרוח" שינסו לשלוח פרופסורים להתקבל לישיבות בעולם הידע החרדי!
אתם צריכים לעסוק בקבלתם ולא הם בקבלתכם :-)
או... הדבר הכי פשוט כדי לעשות "אקדמיזציה של חרדים" איזה ביטוי אומלל שבאומללים! הוא ליצור סולם של רמות לימוד ומחקר ישיבתיים, סולם המקביל לחלוטין לסולם האקדמי. וזאת תוך מתן תגמול כחלק מתקציב המל"ג! לעוסקים
בקודש! להבדיל כמובן מהמגזר האקדמי שאינו קדוש מעצם עיסוקו בענייני חיים שמחוץ לענינה של תורת החיים.
חרדים לא עובדים... איזה דבר עלוב וחסר דעת לומר.
מה המערכת האדמית תורמת ומה לימודי קודש תורמים, ההשוואה מכעיסה וכמידת ההתנסות בראשונה גם מכאיבה.
כמה תרומה לפיתוח האישיות, מצוות ושכר מקבלים בלימודי ארון הספרים היהודי וכמה בארונות ספרי
האוניברסיטאות בנושאי מדעי החברה?
אני חייב לומר שמנקודת מבטי האישית, לימודי פסיכולוגיה בתואר ראשון, נתנו לי מעט מאוד ידע אישי או בין אישי.
החיים קידמו אותי אבל בדרכם הארוכה לעבר מספר נכסי ידע. אז איפה פה האצת התובנה במהלך החיים עי למידה?
וטיפולים פסיכולוגיים מבוססי תורות אקדמיות כסדרות מפגשים הנמשכות לנצח לא הותירו דבר.
המלצתי מספינת החיים שלי הקטנה - דירשו לקבל מוצר שיתן *לכם* תועלת וקידום אישיים.
אתם לא אנחנו הפראירים שנוהרים כמו עדר למלא אולמות שבהם ניתן ידע בצורה שלימודו משרת מערכות שכל תפקידן
הוא בקיטלוג הידע קודם כל, אולי אף מעבר למחקר שהוא הרחבתו של אותו ידע.
ובכלל תארים במדעי החברה איזה ידע אנושי הם מרחיבים? אולי הם בכלל יוצרים שימור והקפאה עי המשגת מושגים
טבעיים אצל אוכלוסיות שלמות. ואולי נוצרת מערכת אחת של שפה אקדמית שמגדירה את עצמה כעילית של העומק בחשיבה וכמובן כאוביקטיבית שאין בילתה. הקמפוסים האמיתיים וחדשות ההתפתחות האנושית האמיתית נמצאים במוח
האנושי באשר הוא.
אם הם רוצים לחקור את "מדעי החברה" או "מדעי הרוח" שינסו לשלוח פרופסורים להתקבל לישיבות בעולם הידע החרדי!
אתם צריכים לעסוק בקבלתם ולא הם בקבלתכם :-)
או... הדבר הכי פשוט כדי לעשות "אקדמיזציה של חרדים" איזה ביטוי אומלל שבאומללים! הוא ליצור סולם של רמות לימוד ומחקר ישיבתיים, סולם המקביל לחלוטין לסולם האקדמי. וזאת תוך מתן תגמול כחלק מתקציב המל"ג! לעוסקים
בקודש! להבדיל כמובן מהמגזר האקדמי שאינו קדוש מעצם עיסוקו בענייני חיים שמחוץ לענינה של תורת החיים.
חרדים לא עובדים... איזה דבר עלוב וחסר דעת לומר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה